۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان:

فاز دوم موزه «زبان و فرهنگ» خرم‌آباد تجهیز و راه‌اندازی شد

فاز دوم موزه «زبان و فرهنگ» خرم‌آباد تجهیز و راه‌اندازی شد

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تجهیز و راه‌اندازی فاز دوم موزه «زبان و فرهنگ» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: فاز دوم موزه «زبان و فرهنگ» خرم‌آباد تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: به منظور ارتقای موزه «زبان و فرهنگ»، سالن‌های سه و چهار طبقه اول این موزه در خانه تاریخی «آخوندابو» خرم آباد به منظور نمایش کتیبه‌های سنگی تجهیز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه راه اندازی این موزه در راستایی آشنایی مردم و مسافران با فرهنگ و زبان مردم لرستان انجام شده است، افزود: تعداد ۹ کتیبه تاریخی با زبان‌های فارسی، عربی و عبری پس از خوانش، بازنویسی و ترجمه در این سالن‌ها به نمایش گذارده شدند.

حسن‌پور با بیان اینکه موزه «زبان و فرهنگ» خرم‌آباد شامل بخش‌های مختلفی از جمله معرفی اسناد تاریخی، کتیبه‌ها، سنگ‌گورها و اطلس زبانی لرستان است، بیان داشت: موزه‌ها علاوه بر اینکه در آگاهی تاریخی، نقشی عمده دارند، نمایانگر ارزش‌های قومی و ملی هستند و تاریخ و غنای فرهنگی هر قوم و ملتی را برای نسل امروز و آیندگان ترسیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: نیازمند اعتبار و احداث موزه متمرکز و استاندارد در مرکز استان در راستای به نمایش گذاشتن اشیا موجود در گنجینه قلعه «فلک الافلاک» به منظور معرفی غنای فرهنگی، تاریخی لرستان هستیم.

کد خبر 5760785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha